Evitem la proliferació del mosquit tigre després de les pluges

  • 30 Maig 2025

Les pluges estan afavorint l'eclosió del mosquit tigre i, per tant, un augment important d’aquest insecte i dels riscos i molèsties que hi van associats.

El mosquit tigre diposita els ous a les parets d'espais o recipients que tendeixen a acumular aigua, encara que sigui en quantitats molt petites. Cada vegada que en puja el nivell, els ous queden submergits i eclosionen nombroses larves. Per evitar-ho només cal extremar les precaucions: realitzant els tractaments marcats als espais públics i a les cases, posant cap per avall, tapant o buidant regularment testos, cendrers, galledes o altres recipients que puguin acumular aigua.

Si bé als espais públics s’hi duen a terme, amb els ajuntaments, actuacions per reduir-ne la població —com l'eliminació de punts de cria o l'aplicació de biocida per matar-ne les larves a aquells llocs de la via pública on no es pot evitar que hi quedi acumulada aigua—, als espais privats és molt difícil actuar-hi. Per aquest motiu es desenvolupen campanyes de sensibilització ciutadana i iniciatives, que permeten conscienciar les persones de la importància d'impedir que el mosquit tigre criï als balcons, terrasses, horts o jardins.

Cal recordar que a les propietats particulars s’hi troben vuit de cada deu punts de cria d'aquest mosquit. Per això és tant important evitar-hi les acumulacions d'aigua, per petites que siguin, tapant, posant cap per avall o buidant regularment aquells recipients que en poden retenir i netejant canaleres i altres espais on en pot quedar d'estancada.